Cred ca fiecare din noi avem cel putin un vis realizabil, asa a fost si in cazul meu. O dorinta plasata in categoria vise si implicit pe lista Must to be done! S-a dovedit ca am ales cel mai potrivit moment, loc si timp pentru experienta pe care mi-o doream.

Festivalul baloanelor cu aer cald desfasurat anual in Sint-Niklaas, Belgia. Eveniment care se desfsoara incepand cu anul 1948, cand s-a comemorat eliberarea dupa cel de-al doilea razboi mondial. De atunci, anual zeci de baloane se ridica la cer din Grote Markt, platoul central al orasului. Pilotii care participa sunt din toate colturile lumii, Olanda, Germania, Belgia, Franta, Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Brazilia, Taiwan, Elveția.

Am avut norocul ca, atunci cand am auzit de eveniment sa contactez tocmai o firma locala, profesionisti in adevaratul sens al cuvantului, cu care am stabilit o programare de zbor. Anul trecut cand am trait experenta erau anuntate oficial 60 de baloane care se ridicau la cer dimineata si seara, timp de trei zile.

Se spune ca zborul cu balonul cu aer cald este una din cele mai romntice tipuri de zbor. Asa si este, desprinderea se sol e lina. Nu trebuie sa faci nimic altceva decat sa te lasi purtat de valul cald al oceanului de aer. Sa te bucuri ca ai prins aripi si sa iti bucuri privirea cu privelistea de sus. Linistea e tulburata doar de arzator pe care il poti asocia cu un dragon de foc si totul pare un basm.

 

La finalul zborului am avut parte si de botezul cu sampanie. A fost ceva frumos, la care nimeni nu se astepta. Membrii echipajului ne-a inmanat cate un pahar de sampanie iar pilotul ne-a rugat sa-l asezam pe jos in fata noastra, sa ne aplecam la gura paharului si sa ne plimbam varful nasului de 10 ori pe el. Era cica testul de echilibru, urmand ca el la final, cand aveam sa ne ridicam sa vada daca mai avem sau nu echilibru. Doar ca nu am ajuns decat la 5 cu numaratoarea cand el a trecut pe langa noi si ne-a facut un dus cu sampanie in ceafa.

Anul acesta daca mai sunt aici pe perioada festivalului, imi doresc sa repet experienta.

Vreau sa imi las sufletul purtat de valul cald al aerului.

