Logo-ul Google de azi mă face să ridic privirea spre cer , spre cerul nostru. Pe vremea când degetele de la mâini erau prea multe pentru a număra piloţii dintr-o ţară, România dădea cea dintîi femeie pilot , printre primele din lume. 

* În 1909 zboară cu planorul sora mai mică a lui Aurel Vlaicu. În acelaşi an , cu puţin mai înainte zboară Aurelia Tempeann, viitoarea soţie a lui Henri August, cu planorul acestuia. 

*În 22.01.1914, în Franţa , îşi ia brevetul de pilot aviator Elena Caragiani , devenind prima românca aviatoare şi una dintre cele zece brevetate din lume. 

*Ioana Cantacuzino , brevetata ca pilot aviator feminin în 1930 , a fost directoarea şcolii de pilotaj Ing. Mircea Cantacuzino din Bucureşti şi prima femeie într-o astfel de funcţie. Între 1930-1932 a adus în zbor din Germania avioane pentru şcoala pe care o conducea.

*Smaranda Brăescu , a 14-a aviatoare a ţării, avea să fie şi prima paraşutistă româncă şi printre primele din lume. Performanţele ei au fost înscrise cu litere de aur în istoria aviaţiei române, în anul 1932 fiind decretată sportiva nr. 1 a lumii. În 28.10.1931 sare cu paraşuta de la 6000m , aducând României primul record mondial feminin, iar în 19.05.1932 sare de la 7233m -record mondial absolut al României în domeniul soprtului aerian.

*Marina Ştirbey a făcut şcoala de pilotaj în 1935 pe aerodromul Bucureşti-Băneasa , a executat raiduri în ţară şi peste hotare , cel mai important raid este cel de deasupra ţărilor scandinave. În Suedia şi Franţa a studiat sistemul de organizare a aviaţiei sanitare, pe care a  început să-l aplice şi în ţara noastră. A făcut acrobaţie aeriană şi a obşinut brevetul de pilot militar de vânatoare.

*Valerica Mircea Ionescu este prima femeie din Ardeal care a obţinut brevetul de pilot şi a cincea din ţară. Căsătorindu-se cu instructorul său de zbor, familia Ionescu a devenit prima familie de piloţi-aviatori din România. 

*Sanda Agache Miheş şi-a încheiat activitatea cu 8620 ore de zbor , a pilotat 24 de tipuri de avioane, a avut 16 aterizări forţate, ca instructor de zbor a pregătit 250 de elevi.

*Brevetată în 1948 Despina Bogza este cea dintîi femeie pilot din România care a zburat cu un avion bimotor.

*Elena Bulgaru a zburat 30 de ani fără întrerupere . totalizând 10.000 ore ca pilot profesionist şi pilot de elicopter. A fost prima , şi pâna în anul 1987 unica femeie din ţară cu brevet de elicopter , eliberat în 15.03.1973.

*Camelia Giorgi a fost prima femeie comandant de aeroport, la primul aeroport al ţării- Otopeni.

*Ana Nina Ioniţă la Balcaniada din 27-31.08.1977 a câştigat titlul la acrobaţie, a cucerit atunci 6 medalii de aur , 3 cu echipa şi 3 individual. În 1979 , la cea de-a treia ediţie a Balcaniadei a ocupat locul I la toate probele.

*Menţionez pe scurt şi alte nume : Irina Burnaia brevetată în 1933. Felicia Bădăliţă prima planoristă a României -1933. Mariana Drăgescu 2200 ore de zbor pe 14 tipuri de avioane. Victoria Pokol prima româncă care a obţinut brevet special francez pentru acrobaţie. Virginia Duţescu singura acrobată a acelor timpuri care a efectuat zboruri cu spatele şi cea dintîi femeie din ţară care în 1938 a inaugurat şirul instructorilor de zbor cu motor. Ecaterina Diaconu instructoare paraşutistă din 1950 pâna în 1976 , a brevetat peste 5000 de paraşutişti sportivi şi a executat 1732 de salturi. Elena Şenchea Popescu autoarea cărţii despre femeile pilot , numită Femeia celestă. 

şi mă opresc aici,  deşi ar mai fi şi alte nume de menţionat 

Anunțuri