• In Turcia este Sfantul Gregor care se traduce în Ziua Inimilor Dragi/Dulci
  • In Egipt este o alta zi a iubirii pe data de 4 noiembrie numita ziua iubirii egiptene.
  • In Danemarca si Norvegia se sarbatoreste in 14 februarie este cunoscut ca Valentinsdag , multi oameni isi fac timp pentru a îl petrece într-un mod romantic cu partenerul de viata sau trimit o felicitare unei iubiri secrete.
  • In Suedia 14 februarie numita ziua tuturor inimilor si nu se sarbatoreste oficial .
  • In Slovenia 14 februarie a fost sarbatorita ca ziua în care încep lucrarile in vii si pe campuri pentru ca un proverb spune ca este ziua care aduce „cheia radacinilor”
  • In Brazilia, ziua iubitului/iubitei este sărbătorită pe  12 iunie, aceasta a fost aleasa ca ziua inainte de Sfântul Anton, cunoscut aici ca sfântul casatoriei .
  • In Columbia si Mexic ziua iubirii si a prieteniei este sarbatorita în a treia vinere și sambata din septembrie si are scop strict comercial .
  • In Japonia este  pe 14 februarie si este cunoscut ca giri-choko, de la cuvintele giri – obligație și choko – ciocolata , aici femeile daruiesc barbatilor bomboane si ciocolata si pe data de 14 martie sunt asteptati barbatii sa intoarca favorul , si aici scopul este unul comercial .
  • In România sarbatoarea traditionala pentru iubiti este Dragobetele care este sarbatorit pe 24 februarie .  Din pacate noi nu stim sa sarbatorim pe 24 februarie pentru ca toti o fac pe 14 si daca unul mananca un rahat noi de ce sa nu mancam doi , cam asa sta si la noi treaba . Scopul comercial al acestui 14 februarie a facut ca lumea sa nu stie ce este acest Dragobete si de unde este el . Sa fie de pe alta planeta ?

Legenda Dragobete 

Dragobete este fiul Babei Dochia,un barbat frumos si iubaret. Se spune ca el a fost transformat de Maica Domnului in floarea cu acelasi nume. La daci era zeul ce oficia la inceputul primaverii nunta tuturor animalelor. In mitologia greaca, pasarile erau privite ca mesagere ale zeilor, „pasare” in greceste insemnand „mesaj al cerului”, iar in timp aceasta traditie s-a raspandit si la oameni. Astfel, de Dragobete, fetele si baietii se intalnesc pentru ca iubirea lor sa tina tot anul, precum a pasarilor ce se spune ca se logodesc in acesta zi. Se considera ca Dragobetele ocrotea si purta noroc indragostitilor, putand fi socotit un veritabil Cupidon romanesc. Dragobetele este un obicei 100% romanesc care se spune ca marcheaza nu numai dragostea romanilor, dar si inceputul primaverii. Pe cine intereseaza legenda de Valentine’s Day sa o caute in alta casa .

Cadou de Valentine’s Day

Buna iubito !

     Buna dragul meu . Ce faci ? Esti obosit ? Ce ascunzi la spate ?

Ah , sunt bine , nu sunt obosit si nu ascund nimic la spate draga mea . Uite ! 

    Pai da ! Atunci ce ascunzi in buzunar ? Hai , stiu ca mi-ai luat ceva frumos !

Nu ti-am luat nici un cadou! Colierul de aur tocmai se cumparase in fata mea, diamante nu mai aveau, nici macar bomboane cu chili . Asa ca nu-ti pot da decit inima mea !

      Sa te ia mama dracului de idiot ! Nici azi nu mi-ai luat nimic ! Azi de ziua indragostitilor ! 

Dar draga  , intelege-ma si pe mine , am fost ocupat , abea am avut timp sa respir la munca si ce pot sa-ti ofer de ziua indragostitilor mai mult decat iubirea mea !     Te iubesc draga mea ! 

     Lasa  , du-te iubeste pe alta cu mainile goale ! Eu ies in oras ! Hai , pa !

 P.S. Tu cu inima care nu o vrea nimeni , cu iubirea care nu o doreste nimeni .   Lasa nu  plange ca te iubesc eu !

