Iubire , iubire si iar iubire , parca toate in viata asta se invart in jurul iubirii . Pentru o parte si in jurul banilor , dar aia nu vad frumusetea vietii in lucrurile simple , prin urmare muncesc pe branci pentru bani . Pana la urma realizeaza si acestia ca banii nu aduc fericirea ci doar o intretin , asa ca iar ajungem la iubire . Nu la orice fel de iubire , ci acea iubire prin care respiri  , acea iubire care iti da aripi si care te face puternic , ai zice ca orice obstacol al vietii nu este suficinet de puternic incat sa te doboare . Cu totii ajungem la un moment dat sa zicem Da unei casnicii , unii din dragoste altii din obligatie , altii in interes …si altii nici nu banuim noi de ce ….

Mai stiti tigancile acelea care vindeau lozuri pe o bucata de sarma , pe care o scutura si te lasa sa alegi ? De cate ori ai lasat tiganca sa aleaga il locul tau ? Se spune ca tiganii in vis aduc noroc . 

Ei bine asa este si casnicia , certificatul de casatorie este acel loz pe care il primim in clipa in care am zis ” Da ” in clipa in care ne-am expirmat dorinta , un bilet pe care marea majoritate platesc o multime de bani , dar nu se uita la asta , doar merita . Odata ce ai lozul in mana te bucuri ca il ai , te simti castigator si radiezi de fericire . Anii trec , entuziasmul de stinge , te mai uiti la loz , te gandesti sa-l deschizi dar nu o faci , il asezi inapoi la loc dupa ce il stergi de praf . Mai trec niste ani , mai speri , uneori mai zambesti schitat sa se vada ca esti fericit , alteori ajungi sa razi in hohote de unu singur si zicandu-ti in gand ” Viata e frumoasa , merg inainte !” si dupa un timp ajungi sa stai singur pe covor , cu un pahar de vin langa tine , sa rasfoiesti amintiri si iti amintesti de acel loz , il scoti din sertar si parca cu mainile treburand il deschizi si vezi ceea ce ai simtit in ultimii ani „Necastigator !” Lacrimile incep sa curga , totate sperantele sa se stearga din gand , sa se astearna acel nergu in fata ochilor si sa apara acel sentiment de vinovatie ”De ce nu l-am deschis inainte? De ce mie ? Cu ce am gresit ? ”  Se spune ca dialogul rezolva problemele de cuplu , poate , nu zic nu doar ca din dialog reiese ca ” Toata lumea are dreptate ! ” si dialogul nu aduce iubirea inapoi , odata ce a plecat , e bun dusa . Si stai si te intrebi ” Stam in casnicie ca asa cere societatea ?”  Tinand lozul nedeschis ani de zile am invatat ca ” Nu exista iubire fara respect , dar exista respect fara iubire ! si ca Nu exista casnicii esuate , doar casnicii inchise .”  Acum stau si ma intreb daca de acum inainte o sa mai am curajul sa intru aici ….sa imi incerc norocul . Poate nu am noroc , poate nu a mai fost noroc de impartit cand m-am nascut eu , dar …

„Viata e frumoasa !”

