Am trecut de mult de aceasta intrebare dar pentru ca azi am discutat cu o adolescenta care mi-a pus intrebarea „Cand ti-ai inceput viata sexuala ?” am stat si m-am gandit ca eu pot sa-i raspund ca timp si spatiu in ceea ce ma priveste dar asta nu este un raspuns care sa o faca pe ea sa ia cea mai buna hotarare. Am incercat sa o fac sa inteleaga ca aceste ”momente ” vin de la sine pentru ca iti doresti sa simti , sa traiesti acea experienta . E un subiect destul de dificil care din pacate adolescentii nu il discuta cu parintii si de asta m-am gandit acum sa discut si eu aici despre asta .                      Cand imi incep viata sexuala ?   Nu stiu cand trebuie sa iti incepi viata sexuala ! Cea mai mare parte a adolescentilor pun aceasta intrebare tot unui adolescent pe care il considera prieten  sau unei persoane cu care simte ca poate sa discute deschis . O alta pare da o cautare pe net , pe diferite site-uri incercand sa gaseasca acel ”moment perfect” .  Adolescenta de 14 ani violata in lift a apucat sa se gandeasca la asta ? Nu , a fost ceva sponta in viata ei .  El , colegul de liceu care zice ca te iubeste si ca vrea sa faca sex cu tine , sa te simta ! 😀 stai ca imi curg lacrimile . Nu iubeste nimic , vrea sa faca sex si atat , e un egoist .  In dragoste nu exista presiuni  Daca intrebi o adolescenta ”De ce ti-e frica cand vine vorba de sex ?” cea mai mare parte din ele zis pentru inceput ca le este frica de aceea senzatie . Nu e nici o senzatie la inceput , nici nu stii ce se intampla cu tine , simti ceva in tine si atat . De regula prima experienta sexuala este un fiasco pe care nu mai vrem sa-l traim . Ei dar dupa ce am facut-o odata , deja altfel stam de vorba si repet acum intrebarea „De ce ti-e frica ?” acum marea majoriate o sa zica ”Sa nu raman insarcinata !”  . In clipa in care si-au inceput viata sexuala si ”moftul lunare” nu isi face simtita prezenta , speriate de moarte fac un test de sarcina , acele secunde de asteptare a liniei roz sunt ore pentru ele .                                 Cand imi incep viata sexuala ? 

  • Cand vrei tu dar sa stii ca ….
  • nu mai suntem in anii ’40-’50 cand erau doar 5 boli cu transmitere sexuala(BTS) . Azi fiind peste 30 de BTS si din astea 30% sunt total incurabile , o sa fie cu tine o viata .
  • nu toate BTS-urile se simt , nu toate au simtome dar ele actioneaza . Spre exemplu – Chlamydia ”Pana la 90% dintre femeile si barbatii cu clamidioza nu prezinta nici un fel de simptome.” (sursa sfatul medicului.ro) odata contractata sansele de sterilitate sunt de 25% 
  • lispa fertilitatii = posibilitatea de a avea copiii biologici a crescut cu 500%
  • avortul nu este o solutie este un risc , acela de a nu mai avea ocazia sa oferi acea dragoste materna 
  • odata ce ai ramas insarcinata , chiar daca ” Gura lumii vorbeste ” trebuie sa ai curajul , maturitatea si dragostea de a da nastere acelui copil , chiar daca nu esti capabila sa il cresti , o sa fii o mama buna prin simplul fapt ca ai avut demnitatea de a-ti asuma responasbilitatea de al purta noua luni si de al iubii cu toata fiinta astfel incat copilul sa fie ingerul unei familii care il doreste . 
Cand vrei sa iti incepi viata sexuala ?
