In secolul vitezei nu mai trimite nimeni scrisori cu randuri , cu scris de mana reprezentativ si caracteristic starii sufletesti din clipa in care gandul este asternut pe hartie  .Unde sunt vederile cu  locurile de neuitat sufletului nostru , mesaje scurte lasate pe spatele vederii , un gand de moment catre cineva drag .Unde sunt felicitarile ? 

Aha , e ziua Elenei , am sa o sun , am sa-i urez La multi ani ! am rezolvat .Poate Elena este ocupata , o sa raspunda scurt , Multumesc  ca te-ai gandit la mine . Ei bine nu am sa fac asta , am sa trimit o felicitare pe care ea ,Elena  o va primii prin posta , cand ajunge acasa de la munca o sa vada in cutia postala un plic alb  , prima ei reactive o intuiesc . 

 ‘’Of , iar factura de gaz sau de curent !’’ Am sa aduc un zambet larg pe fata ei  , mai larg decat daca dadeam eu telefonul ala banal sa-i urez un gand bun de ziua ei , chiar cand ea , poate este mai ocupata .
Unde sunt jurnalele secrete ? cu ganduri , cu trairile noastre , cu scrisul de mana care reflecta starea sufleteasca din momentul acela . Secolul vitezei a pus stapanire pe vietile noastre , pe trairi , pe gandrile noastre , nu stam sa judecam ceea ce vrem , ceea ce ne reprezinta , cautam pe net , luam mesaje cu ganduri folosite de altii , copiem , oare noi mai stim sa ne exprimam , oare gandul nostru  ce vrea sa arate .Parca nu cauta nimeni ,nici un raspuns , pentru toata lumea este foarte clar .

Lumea virtuala .

Ce este lumea virtuala ? Oare pentru toti este la fel ? 
Pentru baiatul acela mic ,de la coltul blocului si care cu manuta intinsa  se roaga de trecatori sa-i dea un ban. Care este lumea lui virtuala ? 

Eu cred ca pentru el lumea virtuala arata ca tatal lui nu este inchis pentru mizilicurile vietii , arata ca mama lui este acasa  , o casa mare si impunatoare pe strada pe care locuieste , face mancare pentru fratii lui , ca masa de Craciun este incarcata cu bunatati ca sub brad este ceva pentru fiecare membru al familiei care a fost cuminte , asa cum cere Mos Craciun .Oare el , Mos Craciun este real sau virtual ? Lumea lui virtuala arata altfel , pentru ca el traieste realitatea crunta a lumii reale in care noi traim azi . El nu se teme sa-si arate dorinta din viata , nu se ascunde dupa nimic si nimeni , este liber in exprimare , in gandire , in vise.
Lumea Mea virtuala .

O lume a fanteziei , un loc in care pot sa fac tot ceea ce vreau sa simt tot ceea ce nu am simtit, sa fac fetele si sufletele sa zambeasca , si ele pe mine ,sa radem impreuna, sa calatorim ,sa dansam , sa visam , sa planificam ziua de maine . O lume in care vorbim cu oameni straini si totusi cunoscuti , o lume invaluita in mister , o lume in care se discuta multe si nimic , in care fiecare spune ceea ce are pe suflet si altul spune ceea ce doreste interlocutorul sa auda .

Si acum parca imi vine sa ma intreb . Care este diferenta dintre mine si baiatul de la colt de bloc ?

Lumea  ‘’virtuala’’ este cat se poate de reala , cand viata reala se invarte si graviteaza in jurul lumii’’ virtuale’’ care dicteaza sensul , ritmul si directia….

“Daca cineva ar putea calatorii cu viteza luminii , timpul s-ar opri pentru acea persoana                                                                                                                                Albert Eistein


